Je vysoká pravděpodobnost, že vaši konkurenti udělají to, co i vy považujete za samozřejmost – zapojí se a aktivně budou komunikovat se svými zákazníky/klienty. Svět sociálních médií je světem neustálé komunikace. Tento model zcela ničí pojem komunikace mezi společností a spotřebitelem, který je tradičně jednostranný. Jinými slovy, i ta nejlepší reklama na sociálních médiích nemá smysl, pokud vaše společnost nevede dobrý dialog se spotřebiteli. A pokud se chcete posunout na další úroveň, zapojte se do příslušných skupin a diskusí a umístěte svou značku jako odborník v oboru. To může nějakou dobu trvat – ale rozhodně to stojí za to.
Zajímavé fotografie, články a vtipné statusy – to jsou dnes nástroje úspěchu v sociálních médiích. Ale co dělat, jestliže vaši konkurenti dovedli i všechny tyto techniky k dokonalosti? Rozhlédněte se, vše z vašeho podnikání je zajímavé pro ty, kteří vás sledují na sociálních sítích. I zdánlivě banální věci, jako například fotografie z vaší dílny nebo kanceláře nebo obchodu, se mohou stát úspěšným příspěvkem. A pokud nemáte nápady na svůj vlastní obsah, sdílejte něco úžasného, co vytvořil někdo jiný, a přidejte svůj komentář. Nepodceňujte sílu originality a kreativity!
Určitě máte obrovskou výhodu, pokud pracujete s konzultantem nebo agenturou, která spravuje vaše sociální média. Odborník v oboru bude vaše účty udržovat co nejvhodnějším způsobem, zajistí, že budete vždy informováni o nejnovějších trendech. Jako vlastník nebo manažer firmy máte pravděpodobně velmi málo času je sledovat – ale pokud se jimi nebudete řídit, může vás to stát hodně.
Pokud jste na sociálních médiích s jediným účelem – prodávat, musíte svůj přístup vážně přehodnotit. Sociální média nejsou jen dalším marketingovým kanálem – jsou místem pro komunikaci a pocit sounáležitosti. Nejúspěšnější společnosti neprodávají produkty, ale hodnoty a vize svých společností. Navázání citového spojení se svými klienty a fanoušky zaručí vaše místo v jejich myslích. Jakmile budou položeny tyto základy a nastane správný čas, dojde k prodeji. Online svět je jako skutečný svět – nikdo nemá rád agresivní prodej.
Někdy je v obchodním světě obtížné přizpůsobit image společnosti. A nemyslíme placené propagace celebrit, ale skutečné zaměstnance nebo konzultanty společnosti Lidský faktor je klíčový a společnosti, které si to uvědomují, vedou prim. Pokud máte skutečnou osobu, která mluví a vhodně komunikuje se vašimi klienty a fanoušky, jste na té správné cestě!
Přemýšlejte o svých účtech na sociálních médiích jako o květinové zahradě – potřebují každodenní péči a pozornost, jinak vadnou. Pokud nejste aktivní, jste na cestě k zapomenuti! Pro uživatele není nic horšího než okamžik, kdy při průzkumu společnosti zjistí, že již 4 měsíce nevyvíjí aktivitu na Facebooku. Důvěra v tuto společnost nevyhnutelně klesá a šance na koupi něčeho od ní se zmenšují.
Abyste byli úspěšní v marketingu, musí být vaše přítomnost a akce na sociálních sítích součástí celkové digitální strategie společnosti. Vaši současní nebo potenciální zákazníci mají s vámi nebo vaším produktem nebo službou mnoho kontaktních míst prostřednictvím různých kanálů a sociální sítě jsou jen jedním z nich (zákazník může navštívit váš web, přečíst si kvalitní článek o vás nebo vašem produktu, obdržet e-mail od vás s návrhem přečíst si ve fóru názor atd. atd.). Abyste úspěšně přilákali a udrželi zákazníky, musíte mít komplexní strategii, jak řídit zákazníky v každém bodě interakce s vámi.
Photo:
Photo: @nate_dumlao